Urząd Gminy Kwilcz
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
64-420 Kwilcz
Poprzedni miesiącLuty 2025 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Szanowni Przedsiębiorcy,
z zaniepokojeniem obserwujemy rosnący wpływ epidemii na podejmowane przez Was trudne decyzje. Wasze firmy przeżywają obecnie bardzo trudny okres i ograniczają lub zawieszają działalność gospodarczą.
Zmniejszenie zakresu działania podmiotów gospodarczych i wzrost bezrobocia są zjawiskami bezpośrednio przekładającymi się na zmniejszenie dochodów gminy. Podatki PIT oraz CIT stanowią duży udział w budżecie gminy i poza podatkami lokalnymi są znaczącym elementem jej możliwości finansowych. Obawiamy się, że te środki, które trafiają do budżetu Gminy Kwilcz z budżetu państwa mogą być w znacznej mierze zmniejszone.
Gmina, tak jak każdy przedsiębiorca, mieszkaniec, rodzina znalazła się także w trudnej sytuacji finansowej. Zostaliśmy także zmuszeni do ograniczenia do minimum wydatków związanych z bieżącą działalnością.
Pragnąc pomóc Przedsiębiorcom, którzy najmocniej zostali dotknięci ograniczeniami w usługach oraz handlu w związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r., w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego oraz w związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r., w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, a co za tym idzie ograniczenia funkcjonowania określonych instytucji lub zakładów pracy, w tym między innymi działalności handlowej, hotelarskiej, turystycznej, gastronomicznej, informujemy że:
1. Przedsiębiorcy prowadzący działalność ujętą w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r (Dz. U. poz. 433 ze zm.) lub w rozporządzeniu z dnia 20 marca 2020 r. (Dz. U. poz. 491 ze zm.), m.in.:
- polegającą na przygotowaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach oraz gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu, a także związanych z konsumpcją i podawaniem napojów;
- związaną z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak wystawy, kongresy, konferencje, spotkania, włączając działalności polegające na zarządzaniu i dostarczaniu pracowników do obsługi terenów i obiektów, w których te imprezy mają miejsce;
- twórczą związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki;
- związaną ze sportem i rekreacją w szczególności: klubów sportowych, klubów tanecznych, basenów, siłowni, klubów fitness, miejsc spotkań;
- związaną z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania;
- bibliotek, archiwów, muzeów oraz pozostałej działalności kulturalnej;
2. lub prowadzący handel detaliczny:
- wyrobami tekstylnymi;
- wyrobami odzieżowymi;
- obuwiem i wyrobami skórzanymi;
- meblami i sprzętem oświetleniowym;
- sprzętem radiowo-telewizyjnym lub sprzętem gospodarstwa domowego;
- artykułami piśmiennymi i księgarskimi;
3. lub inne podmioty prowadzące działalność usługową np.: salony kosmetyczne, fryzjerskie, indywidualne praktyki lekarskie (w tym stomatologiczne), gabinety rehabilitacyjne, które zostały dotknięte konsekwencjami epidemii,
mogą ubiegać się o ulgę w spłacie zobowiązania podatkowego za 2020 rok na podstawie indywidualnego wniosku wraz z załączoną dokumentacją finansową, uzasadniającą utratę płynności finansowej, spowodowanej przez COVID-19.
Wnioski, złożone na podstawie art. 67a i art.67b Ordynacji podatkowej mogą dotyczyć:
Pragniemy poinformować, że w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii samorządy nie są zwolnione ze stosowania przepisów dotyczących różnych form wsparcia (w tym również pomocy publicznej).
Ustawa z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw nie przewiduje szczególnych rozwiązań w sprawie ulg uznaniowych (art. 67a. Ordynacji Podatkowej – odroczenie, umorzenie) stosowanych przez organy podatkowe.
I. Przedsiębiorca ubiegający się o pomoc de minimis wraz z wnioskiem powinien załączyć wymagane dokumenty:
- oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis,
- formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową, rachunek przepływów pieniężnych, zestawienie zmian w kapitale),
- dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej ( np. deklaracje VAT-7, zestawienie przychodów, rozchodów lub PIT-y ),
- oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą),
- oświadczenie o stanie majątkowym firmy prowadzonej przez wnioskodawcę
(dla osób prawnych i jednostek organizacyjnych prowadzących działalność gospodarczą).
Obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t.j. Dz. U. z 2020 roku, poz. 708) oraz rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r.).
II. Przedsiębiorca ubiegający się o pomoc w ramach Komunikatu Komisji Europejskiej dot. Tymczasowych ram środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 wraz z wnioskiem o odroczenie lub rozłożenie na raty (umorzenie tylko w ramach pomocy de minimis) powinien załączyć wymagane dokumenty:
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc COVID-19,
- sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową, rachunek przepływów pieniężnych, zestawienie zmian w kapitale),
- dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku i następne lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej ( np. deklaracje VAT-7, zestawienie przychodów, rozchodów lub PIT-y),
- oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą),
- oświadczenie o stanie majątkowym firmy prowadzonej przez wnioskodawcę
(dla osób prawnych i jednostek organizacyjnych prowadzących działalność gospodarczą).
Wnioski wraz załącznikami można składać:
- w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą ePUAP (wniosek powinien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
- drogą mailową: office@kwilcz.pl (wniosek powinien być podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
- w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urzędu Gminy w Kwilczu, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23, 64-420 Kwilcz,
- osobiście w holu Urzędu Gminy w Kwilczu, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23, w godzinach pracy, tj. od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do godz. 15.30.
Informacje o środkach pomocy dla przedsiębiorców z budżetu państwa są dostępne na rządowym portalu internetowym www.gov.pl/usługi dla przedsiębiorcy/tarcza antykryzysowa.
Urząd Gminy Kwilcz
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
64-420 Kwilcz
Telefon alarmowy 112
Pogotowie ratunkowe 999
Straż pożarna 998
Policja 997
Pogotowie energetyczne 061 295 32 08
Pogotowie gazowe 992