12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Serwis „Obywatel.gov.pl”

14-09-2015

Załatwianie spraw urzędowych często kojarzy się jako trudne wyzwanie do pokonania. Ale dzięki internetowej platformie Obywatel.gov.pl, formalności urzędowe staną się bardziej przyjazne niż obecnie. 31 lipca 2015 r. uruchomiono nowy serwis internetowy, który w założeniu ma ułatwić obywatelom zapoznanie się z obowiązującymi procedurami załatwiania spraw urzędowych w urzędach administracji różnych szczebli. Podstawowym założeniem nowej inicjatywy jest udostępnianie w jednym miejscu kart usług przygotowanych w przystępny, zrozumiały sposób. 

Obywatel.gov.pl to usługa internetowa uruchomiona przez rząd w ramach programu PL.id, który powstał dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej.

PL.id to projekt informatyczny, którego celem była budowa rozwiązań, które poprawią jakość usług świadczonych przez państwo dla obywateli. Dzięki programowi pl.ID powstał m.in. System Rejestrów Państwowych, który zintegrował w całość najważniejsze dane, m.in.: PESEL, rejestr dowodów osobistych oraz aktów stanu cywilnego. Dzięki temu wiele procedur urzędowych uprościło się, nie musimy przynosić wielu zaświadczeń, a dowód osobisty czy odpis aktu możemy uzyskać w dowolnym urzędzie w Polsce – czytamy na stronie internetowej platformy internetowej Obywatel.

W serwisie tym znajdziemy bogate bazy informacji dotyczących różnych procedur i spraw, które obsługują urzędy państwowe lub samorządowe. Dowiemy się, jak przebiega proces ubiegania się o dowód osobisty, jak zdobyć państwowe dofinansowanie do zakupu podręczników dla dzieci lub jak wyrobić Kartę Dużej Rodziny. Obywatel.gov.pl wyjaśni też, jak jak ubiegać się o prawo jazdy.

Warto podkreślić, że z baz danych dostępnych w serwisie można korzystać za darmo i używać ich na swoje potrzeby bez zgody właściciela. Łącznie na tej stronie znajdziemy informacje o 101 usługach administracyjnych, w tym 19, które można załatwić przez internet.

Internetowa platforma ułatwiająca korzystanie z usług urzędniczych to tylko jeden z trzech elementów systemu, który docelowo ma usprawnić obsługę obywateli przez urzędy.

Zapraszamy do korzystania z serwisu Obywatel.gov.pl!

Urząd Gminy Kwilcz

ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23

64-420 Kwilcz

tel. 0048 61 29 15 065

fax 0048 61 29 15 264

e-mail: office@kwilcz.pl

Deklaracja dostępności

Telefon alarmowy 112

Pogotowie ratunkowe 999

Straż pożarna 998

Policja 997

Pogotowie energetyczne 061 295 32 08

Pogotowie gazowe 992

Uwaga - nowe numery telefonów do Urzędu Gminy!Harmonogram odbioru odpadów komunalnych - styczeń - grudzień 2021Ulgi dla przedsiębiorców w czasie epidemiiSprawdź aktualny stan powietrza