Urząd Gminy Kwilcz
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
64-420 Kwilcz
Poprzedni miesiącWrzesień 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
Wójt Gminy Kwilcz ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy w Kwilczu –Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i podmiotów gospodarczych, turystyki, współpracy z organizacjami pozarządowymi i jednostkami pomocniczymi, w pełnym wymiarze czasu pracy.
1. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy Kwilcz, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23, 64 - 420 Kwilcz
2. Określenie stanowiska urzędniczego:
Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i podmiotów gospodarczych, turystyki, współpracy z organizacjami pozarządowymi i jednostkami pomocniczymi, w pełnym wymiarze czasu pracy.
3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym:
I. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem urzędniczym.
Do naboru może przystąpić osoba, która spełnia następujące wymagania:
a) posiada obywatelstwo polskie (lub obywatelstwo Unii Europejskiej, obywatelstwo innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego musi posiadać znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej);
b) posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
c) korzysta z pełni praw publicznych;
d) posiada nieposzlakowaną opinię;
e)nie jest skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
f) stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na stanowisku urzędniczym;
g) wykształcenie i staż pracy:
1. co najmniej średnie o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku oraz 3 lata stażu pracy (mile widziany staż w administracji publicznej), lub
2. wyższe o profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku oraz 1 rok stażu pracy (mile widziany staż w administracji publicznej).
II. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem urzędniczym.
a) znajomość przepisów prawnych regulujących ustrój i kompetencje samorządu gminnego, w szczególności:
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o dostępie do informacji publicznej;
b) znajomość przepisów prawa z zakresu procedur administracyjnych:
- Kodeks postępowania administracyjnego,
c) znajomość przepisów prawa z materii objętej zakresem merytorycznym stanowiska pracy, w szczególności:
- ustawa o swobodzie działalności gospodarczej,
- ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- przepisów miejscowych dotyczących zasad usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
- ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- ustawa o usługach turystycznych,
- ustawa o funduszu sołeckim,
- Statutu Gminy Kwilcz (http://www.kwilcz.pl/files/file/solectwa/statuty/STATUT_2012.pdf)
- przepisów miejscowych dotyczących ramowych zapisów statutów jednostek pomocniczych (http://www.kwilcz.pl/statuty-solectw.html)
d) znajomość Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
e) znajomość dokumentów określających strukturę organizacyjną Urzędu;
- http://www.kwilcz.pl/organizacja-urzedu-gminy.html,
- http://www.kwilcz.pl/regulamin-organizacyjny-urzedu-gminy-w-kwilczu.html
f) znajomość obsługi komputera oraz programów biurowych;
g) umiejętność prawidłowego redagowania pism urzędowych;
h) umiejętność odnajdywania informacji pomocniczych przy realizowaniu powierzonych zadań;
i) komunikatywność;
j) umiejętność przekazywania informacji w sposób jasny, precyzyjny i zwięzły.
k) umiejętność planowania i organizacji pracy;
l) postawa etyczna – wykonywanie obowiązków w sposób uczciwy oraz niebudzący podejrzeń o stronniczość i interesowność;
m) posiadanie cech osobowościowych: rzetelność, dokładność i odpowiedzialność.
4. Wskazanie zakresu zadań (czynności) wykonywanych na stanowisku urzędniczym:
Do zadań stanowiska ds. ewidencji działalności gospodarczej i podmiotów gospodarczych, turystyki, współpracy z organizacjami pozarządowymi i jednostkami pomocniczymi należy w szczególności:
1) Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej, zgodnie z ustawą swobodzie działalności gospodarczej – realizacja działań z zakresu Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej w tym :
2) Inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych oraz informowanie Wójta, podmioty prowadzące działalność gospodarczą oraz inwestorów o potrzebach i możliwościach Gminy w tym zakresie;
3) Współpraca z innymi organami administracji publicznej w zakresie ewidencji działalności gospodarczej;
4) Z zakresu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
a) przyjmowanie i analiza wniosków o wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydawanie decyzji na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży;
b) wydawanie jednorazowych zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
c) wydawanie zezwoleń na podawanie napojów alkoholowych podczas organizowanych przyjęć;
d) wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie opłaty za korzystanie z zezwoleń;
e) prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
f) wnioskowanie o ustalenie liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Gminy
g) współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, z organami kontroli zewnętrznej i udzielanie im informacji;
h) przygotowywanie wspólnie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii oraz sprawozdania z jego realizacji,
i) bieżąca koordynacja działań wynikających z gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii,
j) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii;
k) wprowadzenie lokalnych inicjatyw z dziedziny rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii;
l) organizowanie i nadzorowanie lokalnych punktów konsultacyjnych dla osób uzależnionych, współpraca w tym zakresie z innymi samorządami,
m) przygotowywanie wniosków do sądu o leczenie przymusowe,
5) Nadzór nad funkcjonowaniem Punktu Konsultacyjnego oraz zawieranie umów z osobami współpracującymi z Punktem Konsultacyjnym;
6) Wspieranie inicjatyw w celu rozwoju turystyki i agroturystyki w Gminie, w tym:
7) Przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu na terenie Gminy imprez artystycznych lub rozrywkowych;
8) W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi:
a) współpraca z organizacjami pozarządowymi;
b) przygotowywanie programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego i sprawozdań z ich realizacji;
c) zlecenia realizacji zadań publicznych zgodnie z przyjętym programem współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
d) inicjowanie działań aktywizujących i integrujących lokalne organizacje pozarządowe;
e) koordynacja działań związanych z przyznawaniem dotacji na realizację zadań publicznych przez podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego;
f) tworzenie i aktualizacja bazy danych organizacji pozarządowych działających na terenie Gminy;
g) organizowanie spotkań informacyjnych i szkoleń dla organizacji pozarządowych;
h) realizacja procedur powierzania (organizacja cyklicznych konkursów) i wspierania zadań w ramach aktualnego gminnego programu współpracy z oganizacjami pozarządowymi;
i) nadzór i kontrola merytoryczna zadań publicznych, realizowanych przez oganizacjami pozarządowymi;
j) nadzór nad realizacją przyjętych programów, monitorowanie efektów, kontrola prawidłowości wydatkowania środków publicznych.
k) udzielanie pomocy dla organizacji ubiegających się o dofinansowanie ze środków pozabudżetowych, współpraca ze stanowiskiem ds. pozyskiwania środków zewnętrznych.
9) W zakresie współdziałania i współpracy z jednostkami pomocniczymi – sołectwami:
a) prowadzenie teczek poszczególnych sołectw, zawierających w szczególności: protokoły z zebrań wiejskich, uchwały zebrań wiejskich, wnioski podjęte na zebraniach wiejskich dotyczące spraw finansowych sołectwa i innych ważnych spraw sołectwa;
b) współpraca z sołtysami i pracownikami odpowiedzialnymi za sołectwa w zakresie organizacji zebrań – przygotowywanie materiałów (organizacyjne przygotowanie wyborów sołtysów i rad sołeckich);
c) zwoływanie okresowych narad z sołtysami;
d) przyjmowanie protokołów i innych dokumentów z zebrań wiejskich, sporządzanie wniosków i przekazywanie ich władzom Gminy;
e) sporządzanie umów dla opiekunów (palaczy, sprzątających) świetlic wiejskich;
f) współpraca z opiekunem sołectwa z ramienia Urzędu w realizacji przedsięwzięć w ramach Funduszu Sołeckiego:
- analizowanie złożonych wniosków sołeckich pod względem merytorycznym w zgodności z ustawą o funduszu sołeckim;
- współpraca z opiekunem sołectwa z ramienia Urzędu w realizacji przedsięwzięć na obszarze sołectwa w ramach środków określonych w budżecie Gminy dla danego sołectwa;
- współpraca z opiekunem sołectwa z ramienia Urzędu w realizacji zakupów materiałów i wyposażenia, zakupów inwestycyjnych w ramach Funduszu Sołeckiego;
- przekazanie na stanowisko właściwe do spraw remontów wnioski dotyczące remontów obiektów sołeckich.
Szczegółowy zakres czynności na stanowisku ds. ewidencji działalności gospodarczej i podmiotów gospodarczych, turystyki, współpracy z organizacjami pozarządowymi i jednostkami pomocniczymi określony jest w § 36 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy, dostępnego pod adresem: http://www.kwilcz.pl/files/file/urzad/ug_kwilcz_regulamin_organizacyjny.pdf
5. Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym:
a) stanowisko pracy zlokalizowane jest w siedzibie Urzędu Gminy;
b) praca odbywa się w systemie jednozmianowym, w pełnym wymiarze czasu pracy;
c) wynagrodzenie zgodne z Regulaminem Wynagradzania Urzędu Gminy w Kwilczu;
d) praca administracyjno-biurowa;
e) użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);
f) praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
g) oświetlenie naturalne i sztuczne;
h) obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego w tym kontakty bezpośrednie, telefoniczne, mailowe;
i) wykonywanie zadań pod presją czasu.
6. Informacja, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
7. Informacje dodatkowe:
1) Osoba wyłoniona z konkursu może zostać zatrudniona na jednym ze stanowisk urzędniczych (w zależności od poziomu wykształcenia oraz posiadanego stażu pracy).
2) Nabór na stanowisko odbędzie się dwuetapowo, tj.
8. Wskazanie wymaganych dokumentów:
a. Dokumenty niezbędne:
a) list motywacyjny;
b) CV z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej;
c) kserokopia dokumentu/dokumentów poświadczających posiadanie wymaganego w ogłoszeniu wykształcenia;
d) kwestionariusz osobowy;
e) kserokopie dokumentów potwierdzające wymagane w ogłoszeniu o naborze doświadczenie zawodowe, a w przypadku pozostawania w zatrudnieniu – oświadczenie/zaświadczenie kandydata o zatrudnieniu wskazujące datę jego rozpoczęcia;
f) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku;
g) oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;
h) oświadczenie kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne i skarbowe;
i) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1182 ze zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1202 z późn. zm.)”.
b. Dokumenty dodatkowe:
Kserokopie dokumentów potwierdzających ewentualne doświadczenie zawodowe kandydata oraz inne posiadane umiejętności związane ze stanowiskiem (certyfikaty, zaświadczenia).
9. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Kwilczu (pokój nr 14) lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy w Kwilczu, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23, 64-420 Kwilcz, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze „Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej i podmiotów gospodarczych, turystyki, współpracy z organizacjami pozarządowymi i jednostkami pomocniczymi” w terminie do dnia 5 października 2015 r. do godz. 1530 (decyduje data faktycznego wpływu oferty). Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
10. Inne informacje:
Postępowanie dotyczące naboru przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana Zarządzeniem Wójta Gminy Kwilcz. Postępowanie w sprawie naboru na stanowisko urzędnicze zostanie przeprowadzone w oparciu o „Regulamin pracy Komisji przeprowadzającej nabór” na stanowisko urzędnicze, który stanowi Załącznik nr 2 do Zarządzenia.
Kandydaci spełniający wymagania formalne o dalszych etapach i czynnościach naboru będą informowani drogą elektroniczną na wskazany w dokumentach aplikacyjnych adres e-mailowy, a w przypadku braku adresu poczty elektronicznej drogą telefoniczną.
Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego będą dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów biorących udział w naborze są przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z wybranym kandydatem lub – w razie nierozstrzygnięcia naboru – przez okres 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach. W tym czasie kandydaci mogą dokonywać odbioru dokumentów. Po tym okresie dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę, z tym, że pierwsza umowa zawarta będzie na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://www.kwilcz.pl/bip oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Kwilczu.
Kwilcz, dnia 11 sierpnia 2015 r.
Wójt Gminy Kwilcz
/-/ Stanisław Mannek
Zarządzenie w sprawie naboru wraz z załącznikami (pobierz)
Załącznik nr 1 - Treść ogłoszenia o naborze (pobierz)
Załącznik nr 2 - Regulamin pracy komisji przeprowadzającej nabór na stanowisko urzędnicze (pobierz)
Urząd Gminy Kwilcz
ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 23
64-420 Kwilcz
Telefon alarmowy 112
Pogotowie ratunkowe 999
Straż pożarna 998
Policja 997
Pogotowie energetyczne 061 295 32 08
Pogotowie gazowe 992